dilluns, de novembre 14, 2005

Finalment...

>> AEROPORT OBERT <<


79 Comments:

Anonymous Anònim said...

Finalment s'ha fet justícia...mai s'havia d'haber tancat!

5:20 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Olé!

5:32 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Heu guanyat la batalla, però no la guerra. Les associacions de veins han anunciat movilitzacions.

Salut.

9:11 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Guerres, batalles? Que diu aquest?...

7:21 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Els veins estan en el seu dret de manifestar-se. I nosaltres en el nostre de volar.

LELL FOREVER

8:56 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Doncs vaja, us han deixat tornar a volar amb les mateixes condicions d'inseguretat que vosaltres denunciaveu: sense esperar a que us allarguin la pista i sense una pista d'emergencia a St Quirze que reclamaveu.

Abans queien avions un cop cada any o cada 2 anys. Ara amb un tràfic multiplicat per 5 o 10 es lògic que caiguin cada 2 mesos... MATES! Però us podeu tancar els ulls si voleu...

Esperem que les MATES no es confirmin i d'aquí a 2 mesos la tinguem liada un altre cop amb una altra desgràcia. I que ningú ara em digui que ho estic dessitjant!

No veieu que una pista al mig del Vallès és una imprudència? Aterrar i despegar entre pisos, fabriques, escoles, centres comercials és una lotería tant pels pilots com pels qui ens ho mirem desde abaix.

El que quedi aqui escrit no s'ho endurà el vent. D'aquí a 2 mesos ens tornem a llegir els comentaris que tothom esta posant ara.

Vosaltres mateixos acabeu de signar el tancament definitiu de l'aeroport i no us en heu adonat. Ja no pensem tolerar cap més accident... I el més fotut és que potser algú prendrà mal si un avió torna a caure... Tant parlar de seguretat i ara ja ningú en diu res...

Apa, aneu amb compte, si us plau. Us ho demano sincerament.

9:45 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Les condicions d'inseguretat venien donades per les grues, i s'han tret.

Aquest aeroport és tan o més segur que qualsevol altre d'aviació general. Que no us agradi, ho entenc, però tampoc no fem demagògia barata.

S'ha alterat el circuit de tràfic, i creieu-me que dubto moltíssim que els pilots no el compleixin. Al cap i a la fi, gent més disciplinada us costarà trobar-la.

Sabadell continuarà molts anys, i la convivència és un joc a dues bandes. Nosaltres fem el que podem per adaptar-nos a l'entorn.

Crec que no és demanar massa que l'entorn aprengui i aprofiti una mica unes instal.lacions com les de l'Aeroport.

Això tingueu-ho clar, sereu sempre benvinguts a l'aeroport i sempre trobareu algú que us pugui informar sobre qualsevol dubte de la seva operació.

LELL FOREVER

9:56 p. m.  
Anonymous Anònim said...

LELL FOREVER, demagogia barata? A Badia no hi havia grues. Quan va caure a l'autopista tampoc. Quan va caure davant de l'Alcampo tampoc, etc. Si a això li vols donar l'adjectiu de normalitat, llavors vivim en diferents dimensions. SEMPRE hi ha hagut accidents. Ara n'hi ha més perquè s'ha augmentat la freqüència de vols. És normalíssim. Si l'aeroport hagués estat situat entre descampats, no estríem parlant de 6 morts en 2 mesos... És com si haguéssiu acceptat viure amb el risc. D'acord, però els que vivim abaix no ho hem decidit això... Voleu amb compte, si us plau.

10:34 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Conviure amb el risc? Jo insisteixo en preguntar quants veins han mort --mai-- a Catalunya per un accident d'avioneta.

Si això ho consideres un perill real, millor que cada vegada que plogui no surtis al carrer, donat que tens més possibilitats de morir per un raig.

O que et mossegui un tauró. O que et caigui un meteorit. Qualsevol estadística comparada amb 0 morts per accident d'avioneta fa que t'hagis de plantejar que convius amb riscos molt més propers.

Accident d'avioneta = accident de cotxe petit. Pesen menys que un cotxe i tenen una fragilitat unes 10 vegades més grans.
Només has de veure quan troç d'avió queda després d'un accident.

Que -nosaltres- ens la juguem no vol dir que els de terra se la juguin. Pots fer tots els càlculs estructurals que vulguis, la energia que porta un avió en el moment de l'impacte, el que vulguis.

El resultat sempre és que el perill de resultar ferit per un avió si no vas a bord està més al cap que no a la realitat.

LELL FOREVER

1:33 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Estariem d'acord en que el risc de que un avió caigui a sobre de casa teva és infim quan casa teva està lluny d'un aeroport, cosa que no passa a St Quirze.

Per altra banda, que hagin mort 0 persones aixafades per un avió a St Quirze no vol dir que el risc sigui 0.

Les estadístiques estan per trencar-les. I a aquest pas, trencarem l'estadística...

Jo tinc claríssim que l'aeroport té un risc altíssim per tots. I quedi aquest forum com a prova. Ja ens el rellegirem d'aquí a uns mesos.

En qualsevol cas, espero que tot esdevingui sense entrebancs i mai més passi res...

3:37 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Que mai passi res és poc probable. Que mori o simplement prengui mal algú no relacionat directament amb l'avió sinistrat, si.

Si les estadístiques estan per trencar-se, quan s'estavellarà un dels camions carregats de benzina que van per l'autopista contra una casa de Sant Quirze?

Coi que no hagi passat no vol dir res, oi? I de fet aquests camions passen sovint.

Quin porta més perill, el camió o l'avió? Ah i fixa't en el nou circuit d'enlairament per la 31, ja no es sobrevola Sant Quirze. Només el sobrevolem per aterrar, quan el risc d'una aturada de motor no és tan crític perque portem prou alçada i velocitat.

LELL FOREVER

4:06 p. m.  
Anonymous Anònim said...

LELL FOREVER, torno a ser jo. Ens pots explicar com queda finalment el tema d'aterratges i enlairaments per cada pista? 31 i 13 suposo que vol dir que és la mateixa pista però amb 2 sentits?

Teniu una estadística de quin % d'aterratges es fan per St Quirze?
Els caps de setmana la freqüència es brutal (com a minim fins abans de l'accident).

Per aterrar per St Quirze, no poden venir per l'autopista també i virar en l'últim moment? Potser es un gir massa brusc?

4:29 p. m.  
Anonymous Anònim said...

LELL FOREVER, torno a ser jo. Ens pots explicar com queda finalment el tema d'aterratges i enlairaments per cada pista? 31 i 13 suposo que vol dir que és la mateixa pista però amb 2 sentits?

>>> En efecte. La 31 és el sentit que s'enlaira cap a Sant Quirze, i la 13 la que te les aproximacions d'aterratge per Sant Quirze.


Teniu una estadística de quin % d'aterratges es fan per St Quirze?
Els caps de setmana la freqüència es brutal (com a minim fins abans de l'accident).

>>> Depen del vent que faci. Es prima l'us de la 13 (aproximacions per sobre de Sant Quirze) precisament per minimitzar l'impacte sobre la població (el que més soroll fa és l'enlairament, no l'aterratge, que a més es més segur).


Per aterrar per St Quirze, no poden venir per l'autopista també i virar en l'últim moment? Potser es un gir massa brusc?

>>>De fet si que és brusc, aixó ho poden fer molt poques avionetes, com les acrobàtiques, les de pancartes, i algunes altres molt àgils, però la gran majoria dels avions han de fer aproximacions llargues alineades ja amb l'eix de pista per maximitzar la seguretat.

En tot cas l'aterratge és el punt més segur del vol pel que fa a Sant Quirze, ja que els avions venen prou alts com per planejar ben lluny del municipi en cas d'una aturada de motor (En cas de dubte, a l'autopista arribem molt i molt sobrats).

LELL FOREVER

5:55 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Gracies FOREVER per les alcaracions.

En que millorarà el fet d'allargar la pista? Per on s'allargarà? Cap a l'autopista o cap a l'altre extrem?

6:18 p. m.  
Anonymous Anònim said...

L'allargament de la pista (es faci cap a on es faci, encara que crec que el que allargan és la capçalera de la 13) ajuda a que els avions arribin a més alçada en direcció a Sant Quirze quan s'enlairen per la 31.

Per què? Doncs per dos motius fonamentals: un, perque si agafes alçada dins del perímetre de l'aeroport, tindràs més quan surtis, i dos perque l'avió aprofita l'efecte terra de l'asfalt (un "matalàs" d'aire calent que fa que quan estàs a un o dos metres d'alçada de la pista l'avió tingui menys fregament i més sustentació, aprofitant al màxim la potència del motor).

LELL FOREVER

8:49 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Agrairia comentaris:

http://www.novabadia.net/noticias.php?op=mostrar&idnoticia=918

Salutacions d'un veí de S. Quirze en contra de l'aeroport.

10:49 p. m.  
Anonymous Anònim said...

El temps, ens donarà la raó. Finalment s'acabarà tancant, perquè per desgracia us la tornareu a fotre (espero que trigueu molt temps i cap prengui mal). Va pel Cessna: Perquè t'amagues amb un blog, dones la teva identitat real, o no deus tindre gaire rao amb el que dius per no fer-ho.

2:29 p. m.  
Anonymous Anònim said...

i tu qui ets?

5:09 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Una persona, i no un esser delinqüent que s'amaga darrera d'un blog que es fora de la jurisdiccio d'aquest pais, però que dona la llibertat d'insultar i calumniar a tothom que no es d'acord amb ell. Dir delinqüent no es insultar amb aquest cas, si mes no, respon a la mes pura realitat, com demostres quan escrius el que escrius.

5:30 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Escolta noi, diga'm a qui he insultat?... Aqui, si algu nega la llibertat d'expresió es l'ajuntament de Sant Quirze, amb les seves webs de comunicació, Vilaweb i stqv.org.

A part, tu qui ets, tampoc la dones la teva identitat...

Que potser us fa por que la gent s'expresi lliurament? Pq veu clausurar els forums de vilaweb? Es raro eh...

5:36 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Hola, soc l'anònim que ha mantingut una coversa amb el LELL FOREVER. No sé si el LELL FOREVER és el mateix que el cessna. D'avegades es complicat saber qui es qui als forums.

En qualsevol cas, considero que les converses que hem tingut, tot i estar en desacord, sempre han sigut força bones.

No tens raó d'acusar al cessna de res.

Tu i jo podem estar d'acord en tancar l'aeroport, però no crec que puguis venir aquí d'aquesta forma.
De fet fas mal a la causa amb aquesta conducta. Hem de manifestar-nos i mostrar el nostre desacord, pero sempre hem de ser fer-ho sent elegants.

Respecte per tothom si us plau.

11:19 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Hola, no conec personalment a Cessna, pero suposo que deu ser un usuari o treballador de l'Aeroport.

Estic d'acord en el tema del tó. Som tots prou adults i sensats com per tenir una conversa constructiva.

De fet és una de les coses que em va saber força greu del tancament dels forums de Vilaweb. Les converses que estava tenint eren molt interessants, perque com qualsevol persona, m'interessa força tenir el punt de vista oposat al meu i provar de trobar punts en comú i acostar posicions.

LELL FOREVER

1:24 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Estic d'acord, aquest blog ens dona a tots l'oportunitat d'expresar-nos, sigui de l'opinió que sigui. Pel que he estat veient, no hi ha censura, cosa que pasa molt habitualment. Personalment, tot i que visc a Sant Quirze, soc partidari de mantenir l'aeroport, tot i que també estic d'acord en descongestionar-lo. Salutacions a tots.

11:08 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Hola de nou a tots. Soc el que ha posat el link http://www.novabadia.net/noticias.php?op=mostrar&idnoticia=918

uns quants posts abans. Veig que ningú ha volgut opinar envers aquest article, pero us haig de dir que jo hi estic d'acord amb el punt de vista de l'autor. Tots els que esteu a favor de l'aeroport dieu sempre el mateix, que primen els interesos urbanístics i jo dic que aixó no és del tot cert.

Tanmateix, salutacions a tots d'un vei en contra de l'aeroport.

12:29 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Hola, el fet de que ens haguem centrat en el fet urbanístic es deu a que l'argument del Ministeri de Foment per tancar l'aeroport van ser les grues il·legals. De totes maneres, podem opinar de qualsevol altre tema.

12:39 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Jo crec que el que també hem de destacar és que els pilots (i les empreses) volem arribar a un compromís amb l'entorn.

Si hi ha massa escoles i es poden redirigir les "tomas y despegues" a d'altres aeròdroms preparats (ara no n'hi ha cap), nosaltres encantats. De fet a Catalunya manquen MOLTS aeroports.

M'agradaria compartir amb els veins els compromisos que s'han adoptat a l'operació del camp, que espero que siguin ben rebuts i que s'hagin notat en la qualitat de vida dels habitants:

1. No es fan tomas y despegues els diumenges i festius abans de les 11h.

2. Els controladors només autoritzen un màxim de 2 avions simultanis fent tomas y despegues. Si hi ha un altre avió que ho vol fer, o s'espera que un acabi, o fa una classe d'una altra cosa que no siguin tomas.

3. El circuit, encara que no és oficial per part d'AENA, s'ha modificat sustancialment. Ara despres de l'enlairament per la 31 (cap a Sant Quirze) ens desviem paulatinament cap a la dreta, agafant com a referència l'Hospital de Tarrassa. Així passem bordejant Mas Duran i cap a l'autopista.

A més, els circuits ara són a 2000 peus (uns 700 metres d'alçada) en comptes dels 1700 d'abans (uns 500 metres).

4. Hi ha perspectives de més canvis, com que els avions com els acrobàtics, molt més potents i àgils, poguem fer tomas i despegues en circuits ultra-curts que pràcticament no surtin de l'àrea de l'aeroport, i aproximacions per l'autopista, encara que això ho ha d'autoritzar AENA.

Be, encara que això segur que no afecta gaire igualment perque només hi ha 5 avions acrobàtics en tot el camp, pero si li sumem els de la Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya, que també ho poden fer, alguna cosa ajudarà.

A veure si envio els gràfics dels nous circuits i aquest text a Vilaweb i stqv.org per tal que es publiqui.

LELL FOREVER

7:05 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Nos hemos reunido en Badía del Vallés representantes de diversas entidades vecinales, cívicas, sociales, políticas y sindicales, que coincidimos en nuestra postura por el traslado de las actividades del Aeropuerto de Sabadell a otras instalaciones que puedan garantizar mejor la seguridad de los habitantes de las poblaciones limítrofes. A raíz de estas reuniones queremos comunicar que:

1. Hemos consensuado el manifiesto adjunto que bajo el título de «Badía pide el traslado del aeropuerto de Sabadell» expone nuestros motivos para pedir el traslado y nuestro análisis de diversas cuestiones que han sido planteadas en las últimas semanas.
2. Hemos decidido informar a la ciudadanía de todo aquello referente al aeropuerto y hacerla partícipe de la lucha por su traslado. Para ello hemos decidido convocar una asamblea ciudadana el próximo jueves día 16 de diciembre a las 19:00 h. en el Auditorio Municipal. También hemos decidido difundir el manifiesto y recoger firmas de apoyo de más entidades y de ciudadanas y ciudadanos a título individual.
3. Hemos decidido apoyar la convocatoria de las Asociaciones y Federaciones de Vecinos a una manifestación para el próximo día 18 de diciembre con la intención que esta sea un éxito de participación por el traslado del aeropuerto.
4. Seguir incorporando entidades y personas en apoyo a las reivindicaciones del manifiesto.
5. Seguir organizando y convocando acciones de diversa índole para mantener a la ciudadanía informada y seguir luchando juntos hasta la consecución de nuestros objetivos.


Badia pide el traslado del Aeropuerto de Sabadell

Los abajo firmantes, entidades vecinales, cívicas, sociales, políticas y sindicales, defendemos el traslado de las actividades del aeropuerto de Sabadell a otras instalaciones que puedan garantizar mejor la seguridad de los habitantes de las poblaciones limítrofes y ante informaciones aparecidas a raíz del cierre preventivo del aeropuerto tras el último accidente mortal, queremos manifestar lo siguiente:

¿Quién fue antes, Badía o el Aeropuerto?
Da lo mismo quién fue antes, ya que la incompatibilidad es evidente. Pero de todas formas, los edificios de Badía del Vallés no han crecido hacia el aeropuerto fruto de la especulación de ningún ayuntamiento, fueron construidos aquí por decisión del Ministerio de la Vivienda en los años setenta para ubicar a muchas familias con pocos recursos para acceder a una vivienda. Las familias que en ese momento vinieron aquí no tenían demasiada alternativa, como para decir que cuando vinieron ya sabían que había un aeropuerto. Por otro lado, lo que existía en esos años no era el aeropuerto que hoy conocemos, sino un aeródromo con una actividad muchísimo menor que la actual.

¿Realmente hay peligro?
Los momentos más delicados para cualquier vuelo son el despegue y el aterrizaje y es en esos momentos en los que se produce la mayor parte de accidentes y por lo tanto en las cercanías de los aeropuertos. Por otro lado cuando un avión tiene problemas intenta acercarse a un aeropuerto para aterrizar de emergencia y si se accidenta lo hará en las inmediaciones de éste. Los vecinos de Badía del Vallés hemos ido viendo accidentes periódicamente en nuestras inmediaciones, agradeciendo siempre la suerte de que el piloto haya podido esquivar los edificios. (1997: 1 muerto. 1999: 1 muerto. 2001: 1 muerto. 2002: 2 heridos. 2005: 6 muertos). La suerte no tiene por qué acompañarnos siempre, ni es serio remitirse a ella desde los poderes públicos.

¿Pedir el traslado es defender la especulación inmobiliaria?
Las operaciones inmobiliarias que se pudieran generar en los terrenos del aeropuerto tras el traslado de este no tienen nada que ver con Badía, ni con su ayuntamiento, ni con sus ciudadanos. No hay ninguna parte del Aeropuerto que esté en término municipal de Badía, así que nuestra población no tiene ningún interés oculto en que los terrenos sean liberados.

¿No nos valen los acuerdos firmados por diversas partes en las últimas semanas?
Las diversas administraciones competentes sobre el aeropuerto han protagonizado una muy mala gestión de las demandas vecinales, tras los dos accidentes mortales de este año. Se prometieron cosas en un acuerdo que quedó en papel mojado a los pocos días con un nuevo acuerdo que debió ser vuelto a redactar en horas porqué tampoco servía. Todo ello ante las inmorales presiones de auténticos lobbys de poder económico, político y mediático, que nos han hecho aparecer ante la opinión pública como especuladores inmobiliarios, insolidarios que se quejan por todo e insensibles que son capaces de echar a la calle a 400 trabajadores. Las administraciones central y autonómica deberían pensar que gobiernan en defensa de los intereses de la mayoría y no de unos sectores determinados, por poderosos que estos sean.

¿Nos importan los puestos de trabajo que podrían perderse?
Badía es el municipio con la renta per cápita media más baja de Cataluña. Prácticamente todos sus habitantes somos trabajadores que sabemos lo difícil que resulta mantener un puesto de trabajo y por lo tanto comprendemos la preocupación de los trabajadores del aeropuerto. Es por eso que pedimos que junto con el proceso de traslado de las actividades del aeropuerto, la administración negocie con las empresas operadoras el futuro de los trabajadores. Lo que nos parece totalmente lamentable es la utilización de los trabajadores que han hecho sus patronos y cierto sector de usuarios del aeropuerto que nunca han temido por su sustento, para poner a la opinión pública a favor del aeropuerto.

Entonces, ¿Por qué estamos en contra del aeropuerto?
No queremos especular con los terrenos, nos importan los puestos de trabajo y además no estamos en contra del avance de la sociedad, ni de los aviones. Consideramos que los aeropuertos son instalaciones necesarias y que los pilotos deben aprender en algún sitio. Pero es un hecho objetivamente incontestable que este aeropuerto genera una alta peligrosidad en las poblaciones vecinas y que concretamente los badienses vivimos con una constante intranquilidad que se suma a las molestias sonoras acumuladas a las de las autopistas. Creemos que se deben buscar ubicaciones menos peligrosas para desarrollar las actividades que hoy en día se realizan en el aeropuerto de Sabadell.

Por todo ello pedimos que se inicie un proceso de traslado de actividades que finalice en un tiempo razonable con el cierre de las instalaciones del aeropuerto de Sabadell del que no obtenemos ninguna ventaja y sufrimos todos los inconvenientes. Los habitantes de Badía simplemente pedimos seguridad para nosotros y nuestros hijos.

Badía del Vallés a 1 de diciembre de 2005

Asociación de Vecinos de Badía. Asociación de Vecinos Afectados de los Bloques de Estrella. Pla de Desenvolupament Comunitari. Promotora Catalunya Sostenible. CATAC. UGT. CGT. Alternativa d’Esquerres per Badia. Partit dels Socialistes de Catalunya-Badia. Iniciativa Verds-Badia.

1:46 p. m.  
Anonymous Anònim said...

El que ningú de les associacions sembla voler acceptar és que el nivell d'accidents és baixíssim, i que mai han provocat una víctima aliena a l'avió.

A més, i aquesta és una de les errades més greus, això de "per sort s'han esquivat els edificis" és totalment fals.

Una colisió d'una avioneta contra un edifici equival a un compacte cub de ferro i una taca a la pared de l'inmoble. Res més, i això te una importància força elevada, ja que demostra que el perill -real- per les persones que no volen és gairebe nul.

Qualsevol que visqui al voltant d'un aeroport te més risc de morir per caiguda de testo d'un balcó que perque un avió li caigui a sobre. Les estadístiques hi són, i es poden comprovar.

Que la gent te una por fonamentada per un total desconeixement de l'aviació és un fet. I també ho és que pocs són els que volen documentar-se, perque llavors la seva causa perd força.

Convido a tots els veïns que es passin el dia 18 per la jornada de portes obertes, potser el que aprenguin els obrirà els ulls.

LELL FOREVER

10:35 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Després de l'última setmana de ponts (Desembre) hi han hagut 100 morts a la carretera, només en una setmana!!! No creieu que hauríem de començar per reduir aquests accidents? Creieu coherent i ètic malbaratar temps i recursos per aconseguir tancar un aeroport quan hi ha una autèntica epidèmia mortífera a les carreteres?

Srs. de Badia, en el moment que existeixin infraestructures equiparables al aeroport de Sabadell podrem començar a parlar de traslladar activitats, per tant, el sentit de les seves reivindicacions hauría de ser demanar la construcció de nous aeroports.

Una abraçada

7:57 a. m.  
Anonymous Anònim said...

cessna, hi ha milions de nens que moren de gana. Segons el teu raonament, com que el número d'accidents de trànsit és infinitament inferior, llavors també ens n'hauriem de despreocupar.

lell forever, trobo curiós quin poc valor doneu a les vostres vides (pilots). Si estiguessiu en un aeroport sense edificis per tot arreu, no us matarieu cada vegada que un avió té un problema. Us haurieu d'ajuntar a la nostra manifestació demanant també un trasllat i la construcció d'un nou aeroport més segur per vosaltres.

11:50 a. m.  
Anonymous Anònim said...

GRAN COP D'EFECTE

En el fil de l'anterior comentari, si ens manifestéssim plegats veïns i pilots demanant la construcció d'un aeroport en condicions i més segur, segur que això seria un GRAN COP D'EFECTE per la generalitat per a espavilar a buscar un nou emplaçament, i realitzar el traslladat.
No us animaríeu els pilots a portar una pancarta demanant un nou aeroport més segur per vosaltres a la manifestació del 18?
No crec que cap veí s'oposes a mantenir LELL durant el període que durés la construcció i trasllat d'un nou aeroport.
Com veieu la proposta? Hi ha voluntat?

1:06 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Anònim, t'ho dic com a pilot. Els accidents hi són, i no existeix la ubicació que et garanteixi un 100% de supervivència en cas d'un accident d'avió.

Jo em sento molt segur volant a Sabadell. Els únics moments crítics són els de l'enlairament, i sense les grues, ja et dic jo que el perill és el que tindríem a qualsevol aeroport. Si no hi ha edificis, hi haurà arbres (mira si no el pilot que es va matar fa poc a Castellar contra un arbre), així que si, sabem que en aquells moments confiem les nostres vides al bon fer dels mecànics.

La resta del vol, tenim prou alçada i velocitat com per sortir-ne prou ben parats.

Ara per ara, a Catalunya, no existeix cap ubicació que pugui substituir una instal.lació com la de Sabadell. No hi ha lloc físic. Agradi o no, l'Aeroport de Sabadell és important perque es troba a prop de Barcelona, i a prop de Barcelona no hi ha cap altre lloc on fer un aeroport. És així.

Per fer tomes i enlairaments? Pots comptar-hi que s'està treballant per traslladar l'activitat, però sempre tornant a Sabadell després.

Hi ha moltíssims exemples d'aeroports urbans que són molt i molt més crítics que Sabadell: Ngoya al Japó, Quito a Ecuador, London City al Regne Unit, La Guardia a Nova York, Midway a Chicago, Van Nuys a Los Angeles, a França, a Suissa, i puc continuar hores i hores.

Crec que l'important és que els veins us n'adoneu de que el perill real per vosaltres és pràcticament nul. Molèstia? No ho dubto, i en podem parlar i pressionar per tal que la Generalitat faci el que va prometre i subvencioni hèlix tripales i silenciadors.

La convivència és cedir una mica cada part, no simplement dir o tot o res. En comptes de demanar el trasllat, mireu quins aspectes es poden millorar per tal que l'operació de Sabadell impacti el menys possible a les vostres vides.

Per això si que hi ha tota la voluntat del món per la nostra part.

LELL FOREVER

8:54 p. m.  
Anonymous Anònim said...

http://www.favsq.org/

9:36 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Esperava una resposta una miqueta més elaborada al meu text...

LELL FOREVER

12:27 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Que pesaos estos de Sant Quirze! No teneis faena?

5:23 p. m.  
Anonymous Anònim said...

He entrat al lloc web que 'l'anònim' ha publicat. La veritat es que m'ha fet vergonya alièna... S'ha de ser 'cutre' per publicar això!!! De totes maneres, entreu per veure lo freakys que son!

8:41 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Mahoney, tú no eres freaky, eres muy guay, ¿ verdad ?. Quien ríe último ríe mejor, y si no al tiempo.

8:43 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Anònim, encara que puguis estar d'acord amb les tesis que defensa la web, espero que tinguis prou esperit autocrític com per veure que el nivell de demagògia del que hi ha publicat ratlla l'insult.

Jo hi vaig ser allà, i sentir el que molts cridaven feia, precisament, vergonya. Hi ha moltes maneres de no estar d'acord. Insultar als morts no és una d'elles.

LELL FOREVER

10:52 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Jo també vaig ser a l'aeroport aquest Diumenge. La veritat es que els que estavem dins disfrutant de les jornades de portes obertes no ens vem adonar dels disturbis que per lo vist van ocasionar els manifestants anti-aeroports. Es lamentable que s'hagi de recorrer a l'insult i a la violència per tal de defensar certes postures.

Incidents a part, dono l'enhorabona als organitzadors de les jornades ja que la meva familia i jo ens ho vam pasar d'allò mes be.

Joan Ignasi

12:15 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Perdoneu, però jo no vaig sentir cap insult a cap mort. Ho dic sincerament. Espero que no esteu inventant-vos históries tan truculentes. Si realment algun salvatge va insultar a algun mort, llavors l'únic responsable seria aquell salvatge. Però ja us dic que no ho vaig sentir.

També és demagògic que surtin per TV3 dient que es queixen els que es compren un pis a peu de pista, quan a Badia molta gent no va tenir més remei en aquella época. Quins nassos... I la majoria de gent protestant el Diumenge era de Badia... No crec pas que siguin uns especuladors...

6:48 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Tampoc no vas sentir allò de "tant de bo hi haguèssin més grues"? Jo ho vaig sentir fort i clar.

En tot cas, si 400 persones, la majoria de Badia, són les que estan realment contra l'aeroport, em va agradar tambe parlar amb veïns de Sant Quirze que van venir a conèixer l'aeroport d'aprop.

De fet em va sorprendre veure que hi ha força gent al poble que hi és a favor, però com em van dir, tampoc ho poden dir gaire alt o els miren malament.

Pares amb fills/filles, dos nois que feien un treball sobre l'aeroport pel seu institut a St Quirze (Roger i l'altre em penso que es deia Jordi), la veritat és que com a mínim vaig veure que també hi ha força gent a favor de l'aeroport.

Va ser una llàstima que no volguèssiu entrar a conèixer-lo vosaltres també, us haguèssim rebut encantats.

LELL FOREVER

7:37 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Lell Forever, estás de broma o qué ? Sabes positivamente que llamasteis a los nacionales ante el "peligro" que eramos los manifestantes. Te recuerdo que en la anterior manifestación no hubo el más minimo incidente y todo transcurrió de manera pacífica, pero esta vez estaban los "sabuesos" impidiendo el paso.
¿ Quién está ahora haciendo demagogia?

9:43 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Repeteixo... els veins que van venir sense ganes de muntar gresca van passar sense problemes.

I una vegada desconvocada la manifestació, van entrar més.

Una altra cosa és que volguèssiu entrar a fer soroll a l'aeroport, on s'estava realitzant el dia de portes obertes.

Demagògia o sentit comú. Tu mateix.

LELL FOREVER

10:16 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Yo también lo repito, nadie iba a provocar disturbios, en todo caso era una manifestación pacífica, y sí,algo de ruido sí que hicimos, pero mucho menos que el que hacen vuestras avionetas. El numerito del helicoptero sobrevolandonos también fue una gran idea, de mucho sentido común. Mira, Lell, te sigo del foro de Sant Quirze y siempre has sido muy respetuoso con tus interlocutores,lo cual valoro mucho, pero no me intentes hacer ver lo blanco,negro.

Un saludo.

10:53 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Mira, jo nomès dic que qui va voler entrar sense muntar gresca, va poder entrar.

Tu pensa que deixar entrar una manifestació a un lloc on hi ha exposats avions que es poden fer malbe es també un risc. De la mateixa manera que hi havia algun babau que insultava, tu no pots assegurar que no comenci a destrossar coses una vegada dins simplement perque es troba protegit per l'anonimitat de la gentada.

Si no vas poder entrar, t'animo a que vinguis un dia i amb molt de gust t'explicaré tot allò que vulguis saber de l'aeroport i dels operadors. De fet, si vens un cap de setmana, puc portar-te a fer un vol curtet per tal que vegis el que nosaltres veiem i com el circuit s'ha modificat per minimitzar el risc i les molèsties.

No parlo per parlar, si realment vols, digues-m'ho i quedem.

LELL FOREVER

11:30 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Srs. Manifestants, han d'admetre que les seves postures s'estan radicalitzant a mida que van quedant desacreditats els seus motius de queixa. Es per això, que els cossos policials van efectuar una tasca preventiva davant del risc potencial de disturbis. Em consta que el representant de les associacions de veins, Sr. Arruga, ha quedat exclòs, per part de l'administració de gobern, de futures reunions per les seva postura radical, intransigent i poc dialogant.

8:56 a. m.  
Anonymous Anònim said...

A mi em feu gracia.
El Diumenge abans de la manifestació, van passar un darrera l'altre una pila d'avions pel mateix lloc de l'accident. Alguns pilots, molt graciosos ells, passaven fent moure les ales amunt avall com si saludessin just on hi va haver l'accident. Primer provoquen i després criden a la policia a l'entrada de l'aeroclub. Quina pena. Per cert, també em va fer molta gracia veure passar unes ferralles volants, com a mínim de la 2a guerra mundial. I ara em direu que són avions històrics que passen una pila de controls de seguretat, etc. Fins que la liin. És que és una darrera l'altra...

9:37 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Pel que expliques tu vius a la zona de Mas Duran, o sigui que has comprat el teu habitatge fa poc. No sabies que anaves a viure a la capçalera de la pista d'un aeroport? Suposo que la immobiliaria que et va vendre l'habitatge va fer constar aquest fet a l'escriptura...

9:51 a. m.  
Anonymous Anònim said...

mahoney, jo no m'he queixat de l'aeroport. Sé on visc i el soroll no és pitjor que els de les motos, sincerament. Però sí que em queixo de l'actitud xulesca d'alguns pilots. Però de que van? Resulta que el despegue és on hi ha mes perill i es permeten el risc d'anar movent l'aleta... Tampoc dóna massa bon rollo veure passar ferralles antiquíssimes. Amb aquesta xuleria us poseu en contra a tothom. Sou la pera... I després dient que els pilots són gent responsable... Venga, home!

10:02 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Doncs mira, jo era un dels de les "Ferralles". Per la teva informació, el manteniment d'aquests avions és tant o més acurat que el de qualsevol que puguis agafar tu per anar de viatge.

A diferència dels avions de línia, els històrics passen per constants revisions i són pilotats únicament quan ho aprova el cap d'operacions.

Jo no se, pero més que dir que som poc responsables, el que dius és que directament som suicides oi? Tu realment et penses que em pujaria a un avió del qual no tinguès un 120% de confiança que no fallarà?

Realment penses que jo pujaré a un avió si no estic al 100% de les meves aptituds?

T'ho demano si us plau, vine a l'aeroport i amb molt de gust t'informaré de tot el que vulguis saber. Si després de tenir tota la informació, tocar tu mateix les "ferralles", i comprovar com s'opera, continues tenint la mateixa opinió, la respectaré, però com a mínim tingues tota la informació, no només una part.

Gràcies,

LELL FOREVER

11:43 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Mira, hi ha gent que per passió fa coses arriscades. Molta gent s'ha matat fent puenting, saltant amb paracaigudes o fent excursionisme en época de nevades. Tot i que ser 120% segur, els accidents passen. Fins aquí bé. Tothom és lliure de fer el que vulgui. La diferència principal és que si el teu "avió històric" falla, els qui sortirem malparats som els que estem abaix. També em diràs que és 120% segur passar fent moure l'aleta durant la maniobra de despegue. Tot és molt segur... També hem de suposar que fer volar ferralles forma part dels 400 llocs de treball, i que fer volar ferralles sigui el motiu de que l'aeroport de sabadell sigui un element vertebrador al Vallès. No hi ha dret que el teu hobby posi en perill a ningú. Tampoc hi ha dret que a més passeu fent l'aleta. L'aeroport pot ser necessari, no ho dubto, però n'hi ha molts que us excusseu amb el rollo de que és necessari per bacilar i per anar a passar-ho bé amb els hobbies. I a sobre hem de sentir a dir que els qie ens queixem d'això sóm uns especuladors... Sí a l'aeroport, però no a la xuleria i als hobbies perillosos.

11:56 a. m.  
Anonymous Anònim said...

És curiòs que ho diguis, però si, la Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya (alies "la de les Ferralles") és vertebradora en la creació de nous llocs de feina.

Cada any es formen més de 20 joves que estudien per ser mecànics d'aviació, i tot això sense haver de pagar res, donat que la fundació és una institució sense ànim de lucre.

Sobre la "perillositat", obviament tot és perillòs, però discrepo amb tu de "per qui" és perillòs.

Un pilot sempre anirà a buscar un lloc sense edificis i sense persones, i rarament no podrà escollir on caure.

Perillòs pel pilot? Com qualsevol activitat de motor. Perillòs pel qui està a sota? Tens menys risc de morir per un accident d'avió que perque et caigui un llamp a sobre.
Les estadístiques hi són per qui les vol mirar.

"Fins que passi" diràs tu. Coi, doncs fins que caigui també un avió de passatgers que vagi cap a El Prat, no? O un satèlit americà. O un camió de mercaderies perilloses. Si les estadístiques no volen dir res, no volen dir res per cap cas.

En tot cas, el teu missatge em reafirma en el que t'he dit abans: et manca informació, i si només fessis un petit esforç per apropar posicions i informar-te "in situ", veuries que si be no estarem d'acord en tot, potser si que trobarem un punt intermig.

LELL FOREVER

12:38 p. m.  
Anonymous Anònim said...

LELL FOREVER, i que nassos té a veure que aquesta fundació existeixi, amb que els de la fundació facin volar xatarres? O es que si no feu volar les xatarres, heu de posar a l'atur a 400 persones? Ens preneu per tontos...
Aquests silogismes, no ens els podeu fer tragar, que tampoc som idiotes.

I sobre lo dels perills, no estic gens d'acord. Tot depen d'on visquis. Si vius a prop de l'aeroport llavors el risc s'incrementa. D'això no en teniu culpa. D'acord.

Però si a més en aquest aeroport fan volar xatarres "120% segures", i si els pilots fan moure l'aleta durant el despegue, llavors el risc encara és més elevat.

Apart, de que aquestes bacilades de moure l'aleta només que fan que emprenyar al personal. I demostren la poca seriositat amb el que us preneu les coses. Quin cachondeo, no?

Això de que ens bacileu també ho saben la Tura, el Nadal o AENA? És indignant, la veritat...

12:56 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Repeteixo, si vols, et dono informació, però no donis coses per sabudes si no les saps.

La fundació pot formar aquests nois perque te avions en vol. Avions que s'espatllen amb el temps. Avions que necessiten una cura. Així és com es forma un bon mecànic d'aviació. Amb avions que volen.

Sobre la perillositat, torno a remetre't a les estadístiques, estadístiques que tambe s'han fet de poblacions llindants amb aeroports, i amb aeroports que tenen un 200% de tràfic de Sabadell amb el mateix tipus d'avions.

I allò de moure les ales, dubto moltíssim que fos desprès de l'enlairament. El diumenge es va autoritzar a fer una passada baixa per la pista a tota velocitat.

Així doncs, la pujada posterior era a 200-250 Km/h, més que de sobra per evitar qualsevol perill (si tens velocitat, pots canviar-la per alçada en qualsevol moment, i alçada per velocitat també). Ah, i a més seguint el nou circuit, que evita totalment el centre de St Quirze.

El moviment de les ales es fa com a salutació o com a senyal de respecte, i obviament si algun pilot va voler rendre tribut al company caigut, sempre amb seguretat, no tinc res a dir en contra.

No crec que el meu tó hagi estat mai de provocació ni d'insult, així que si us plau, expressions com "ens preneu per tontos" i demés, fes-les servir amb algú que et parli així.

Si no vols més informació, no ho comparteixo, però és decisió teva. En tot cas, sense informació, és complicat defensar postures com la teva, ja que només la fonamentes en conjectures i subjectivitats.

Coneix una mica més l'aeroport, els operadors, i les activitats, i llavors podràs acusar amb totes les dades sobre la taula.

LELL FOREVER

1:29 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Continues amb el silogisme i desviant el tema. Em sembla perfecte que la fundació tingui avions. Només faltaria. Però, repeteixo: Qué té a veure això amb el fet que el Diumenge volessin xatarres históriques que segurament algunes tinguin més de 50 anys?

Ara resultarà que just ahir els hi va donar per fer l'aleta per rendre tribut als morts quan mai abans ho havien fet... No t'enganyis. Potser tu no ets així, però aquells van voler tocar els nassos.

I parlant d'estadístiques, jo no sé quanta gent haurà mort a 4 o 5 kms a la rodona de l'aeroport. Però no em facis creure que ha mort més gent per un llamp que per accidents. Els últims accidents segurament s'haurien evitat si l'aeroport hagués estat situat entre esplanades.

I això són fets criticables. Puc parlar d'aquests fets tant com tu. Si denegues el dret d'opinar als que no som pilots, et carregues el debat. Potser si que algun dia m'hi passi per l'aeroport. M'agraden els avions i fins i tot conec pilots. No tinc res en contra vostra ni en contra de l'aviació. M'agrada agafar avions i m'interessa el tema, però no puc deixar de pensar que aquest aeroport tard o d'hora ens farà tenir una desgràcia. Després tothom correrà a treure'l com sempre es fa en aquest país...

4:24 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Segurament no ho van fer abans perque no solen deixar fer passades baixes amb velocitat. En tot cas, aquest no és el tema, com be dius, ja que és ficar-se en un tema massa concret.

La seguretat és a les estadístiques. És el que fan servir a trànsit, a navegació aèria, i a tot arreu. Si no em creus quan et dic lo del llamp, creu-me que et donaré dades, perque hi són.

http://www.aopa.org/special/newsroom/facts.html#safety

I no et denego el dret d'opinar (qui soc jo per fer-ho??), però crec que un no pot tenir un debat raonat que porti enlloc sense dades. Hi ha dades de sinistralitat d'avions lleugers a tot el món, i són comprovables. Tens 1 possibilitat en 30 milions de que un accident d'avió lleuger et faci mal. Saps quantes tens de que et toqui un llamp? Ho pots trobar si vols (http://www.stats.org/record.jsp?type=news&ID=402): 1 possibilitat en 5 milions a Espanya... i la de morir en un accident de cotxe ni et dic: 1 en 500.

T'ho dic seriosament, una cosa és la "sensació" de perill, i una altra cosa molt diferent és el perill real.

LELL FOREVER

5:07 p. m.  
Anonymous Anònim said...

LELL, a 5 kms a la rodona de l'aeroport de Sabadell ha mort una pila de gent per causa dels avions i jo no recordo a cap que ho hagi fet per un llamp.

Estem parlant de l'aeroport de Sabadell. D'un aeroport INSEGUR. Si realment els aeroports són tan segurs, llavors LELL té un problema molt greu, per l'alt índex de mortaldat.

Les empreses d'Israel a les seves ofertes de feina per estrangers també t'asseguren que hi ha més risc de morir en un accident de trànsit, que per un atemptat. Per sort, hi ha molta gent que treballa per la pau, encara que l'estadística de morts per accident de trànsit sigui major.

El risc és evident. Es palpa. Quan veus com passen els avions d'aprop de Badia o St Quirze o de l'autopista o de l'Alcampo te n'adones que acabarem patint.

Voleu amb compte i no deixeu de demanar el trasllat. Ens farieu i us farieu un favor. Salut!

6:03 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Us he estat llegint i fins ara no havia gosat escriure, però es que no ho puc resistir!. "Anònim", mentres en LELL esta defensant l'aeroport amb arguments sòlids i dades, tu només et dediques a anar-te repetint amb lo mateix... Crec que a aquestes alçades, això no es un debat... La veritat es que només et dediques a dir que teniu por. La por, quan es torna obsesiva esdevé patologia... Poca cosa podem fer per solucinar això, aquest ja es un tema mèdic...

7:26 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Anònim, seriosament... "una pila de gent"??

Compara el número de morts amb el número d'operacions de l'Aeroport. Ara compara el número de cotxes circulant amb la pila de morts en carretera en 5 Km a la rodona de St. Quirze.

Compara ara el número de morts que no anaven a l'avió i el número de morts que no anaven en el cotxe que hagi tingut un accident.
Comparar qualsevol cosa amb zero no te gaire sentit.

Els avions no cauen com pedres. Els pilots no anem com kamikazes a buscar la gent i els edificis.
El risc "evident" ve causat per una manca de coneixements, cosa que no em canso de repetir.

No trobaràs cap pilot, mecànic, controlador, o personal d'administració que demani el trasllat de l'Aeroport. L'Aeroport està perfectament ubicat, i és un dels mes segurs del món en quant a número d'accidents per número d'operacions. També és comprobable per estadístiques.

Les dades comprovables no juguen al teu favor, i tot es basa en percepcions subjectives: "quan veus com passen els avions...".

Saps quan triga en caure un avió després d'una aturada de motor? Saps quina distància viatja amb el motor aturat?
Saps que s'han modificat els circuits de tràfic per tal de que en els moments més crítics (enlairaments) els avions no passin per sobre de nuclis habitats?

Si us plau, mira't les webs que t'he passat, comprova les xifres, busca d'altres que et donguin la raó, i si vols en parlem.

LELL FOREVER

10:11 p. m.  
Anonymous Anònim said...

"Compara ara el número de morts que no anaven a l'avió"

Aquesta és la part que mai em deixa de sorpendre. Una mort és una mort, independentment de si anava o no en avió. La pérdua és igual de greu.

Les últimes 6 morts en aquest darrer mig any s'haguessin produit en un aeroport al voltant de camps o sembrats? Mai ho sabrem, però crec que haguessin tingut una probabilitat molt gran de sobreviure.

Apa, bones festes!

10:42 a. m.  
Blogger Cessna said...

Però si no fa falta que hi hagin sembrats al voltant, amb que no hi hagi obstacles il·legals n'hi ha prou...

10:52 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Anònim, m'estàs dient que sou els habitants de l'entorn els que heu de vetllar per la nostra seguretat? També ens prohibireu anar en moto?

T'agraeixo que pensis en nosaltres, però sabent que qualsevol activitat comporta un risc acceptable, si nosaltres decidim que volem volar ací i no fem mal a ningú, aquest argument no te validesa.

Be, la mateixa validesa que dir-te que no vagis per Barcelona en moto perque em pots atropellar, tot i que les estadístiques em diguin que tinc una possibilitat en 30 milions de que m'atropelli una moto. Ah, però també perque TU et pots matar, i jo això no ho vull. Així que millor et prohibeixo anar en moto per Barcelona. Al cap i a la fi, una mort és una mort.

I bones festes per a tu també!! :)

LELL FOREVER

5:22 p. m.  
Anonymous Anònim said...

cessna, a Badia on hi va caure un avió no hi havia res d'ilegal. A l'autopista on va caure un altre tampoc. Prop de l'Alcampo on hi va caure un altre tampoc. De moment LELL només ha causat ferits no pilots. És qüestió de temps per molt que digueu que no. Queda aquí escrit.

5:54 p. m.  
Blogger Cessna said...

Anònim, efectivament, en aquesta vida tot es questió de temps, el que no dius es quan de temps. Si consultes les dades que en LELL t'ha proporcionat, veurás que l'estadistica diu que efectivament pot arribar pasar, el que pasa que molt posiblement tu no ho vegis, els teus fills tampoc i els fills dels teus fills tampoc. L'argument del "Es questió de temps..." i "Aqui queda escrit..." es el mateix argument que ja utilitzaven els profetes.

Podem aplicar la teva lògica per dir que algun dia explotará un camió cuba carregat amb combustible mentre reposta una gasolinera. O que hi haurá un atemptat a l'estació dels catalans... La veritat es que qualsevol cosa es posible, per tant, per ser coherents, hem de mirar també quina es la probabilitat que això pasi, si no fos així ens tornaríem tots paranoics!...

9:20 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Sí que dic quant de temps: en el 2006 hi haurà com a mínim 3 o 4 morts degut a la situació urbana de l'aeoport. T'atreveixes a dir que no? No us voleu estalviar aquestes morts?

11:13 p. m.  
Anonymous Anònim said...

És encomiable la teva preocupació per les nostres vides. Espero que tambe facis campanya pel carrer per evitar que hi hagi 3 o 4 morts per accidents de trànsit dins dels municipis de la zona.

I què dir dels accidents laborals.. ni un n'hi haurà. Ni per violència domèstica. Ni per robatoris.

No puc parlar per la resta de pilots, però jo personalment em continuaré jugant la vida...

...a la carretera per anar de Barcelona a Sabadell, i després aniré a volar.

LELL FOREVER

2:12 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Suposo que ahir veu veure l'entre lineas a TV3. Que en penseu dels manifestants anti-aeroport que sortien?

Personalment crec que donaven una imatge bastant lamentable, mes pròpia d'un pais subdesarrollat i arguments molt poc consistents...

9:30 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Doncs jo crec, com ja vaig dir en el seu moment (mirar els primers comentaris) que estan en el seu dret de reclamar el que troben que els hi pertoca i que creuen que és just.

És el problema de tenir un tema en el que les dues parts tenen posicions contraposades i arguments vàlids, depèn de com ho miris, tots tenen raó.

Ara be, el quid de la questió és si els veïns volen acceptar una posició d'acord intermitja, i aixó sembla que no és així. En una negociació, cada part renuncia a una part de les seves demandes per aconseguir un acord que compleixi uns mínims.

Jo personalment no he vist cap oferta realista per part dels veïns, que només s'aferren a una posició radical de tancament o reducció a un mínim irrisori de les activitats.

No he vist cap representant que digui: com que no hi ha alternatives viables de moment, fem que els avions facin menys soroll, pressionant a la generalitat per tal que compleixi el que va prometre al plà d'aeroports (finançament d'hèlix tripales i silenciadors), i que hi hagi una comissió independent que determini si Sabadell és un Aeroport segur.

Reconec que no puc solidaritzar-me amb els veïns com a conjunt (individualment és una altra cosa, perque en aquest cas si que he vist posicions més raonables), perque veig als seus representants disposats a negociar.

Personalment espero que això canvii per millorar la convivència de l'Aeroport amb l'entorn.

LELL FOREVER

3:38 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Al darrer comentari volia dir que NO veig als seus representants disposats a negociar.

LELL FOREVER

3:39 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Felicitats per aquest blog! Llastima que no l'hagués descobert abans.
Per cert, vaig llegir l'altre dia que hi ha la posibilitat de l'expropiació dels habitatges construits en zones de servidumbre per tal de ser enderrocats. Que hi ha de cert? Com esta aquest tema? Sabeu algo?

11:18 a. m.  
Anonymous Anònim said...

El que em va sobtar de l'"entre linees" és que no es permeti a un xaval de 16 anys treure's el permís de cotxe perquè s'entèn que hi ha un perill, i en canvi puguin aprendre a volar xavals de 16 anys per sobre dels nostres caps :-( Només faltava això. De la noia que sortia no tinc res a dir, perquè se la veia molt seriosa i responsable. Però que passarà quan vingui a aprende un noiet de 16 anys amb pardals al cap? La veritat és que aquest aeroport és un cúmul d'incongruències... Tristement. I repeteixo que de la noia ni hi tinc res a dir. Vagi bé.

10:17 a. m.  
Blogger Cessna said...

No cal que pateixis anònim, si un xaval te perdals al cap, com tu dius, mai es podrá treure la llicència de pilot. Com ja hem explicat moltissimes vegades, per poder obtenir la llicència de pilot s'han de pasar exàmens psicotècnics, revisions mèdiques estrictes, una teòrica molt forta i sobretot, s'han de mostrar les capacitats al instructor durant un mínim de 45 hores de vol. Com pots comprovar, es molt mes del que es demana per conduïr un vehicle que pesa 800 Kg i disposa de 150CV de potència, evidentment moltissim mes perillós!

10:34 a. m.  
Anonymous Anònim said...

cessna, quan estàs aprenent, encara no tens el títol. L'anònim es queixava de que deixin aprendre a nens a volar a sobre seu, no de que doneu el títol a esxeilebrats.

Si recordes bé, es va decidir moure les pràctiques d'aterratge i enlairement lluny de Sabadell precissament per la perillositat. No crec que t'hagis de sorprende perquè els veïns s'escandalitzin al veure que aquestes pràctiques també les fan nens aspirants a pilots. Vosaltres vau acceptar el trasllat de les pràctiques, amb la condició de tenir un aeroport alternatiu, per tant no us ve de nou tot això.

Suposo que als veïns els hi toca confiar en la professionalitat dels treballadors de l'aeroclub. El problema es que la confiança es va trencar després de sentir-se el centre d'atenció mediàtica perquè els avions els hi cauen al damunt.

Ningú és més culpable que ningú altre, però aniria bé un pel de comprensió mutua.

4:35 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Anònim, les pràctiques de vol no es volen moure per la perillositat, ja que si les estadístiques d'aviació general ja parlen per si soles, les d'accidents d'un alumne són encara més flagrants. És a dir, si ens refiem de les estadístiques, és més segur un vol d'un alumne que no el d'un pilot amb llicència.

Si es volen moure és pel soroll, no ens enganyem. Una "pràctica" suposa tenir un avió passant cada 10 minuts per sobre de Sabadell/St. Quirze/Barberà. Per això ho volen moure, res més.

Pero ojo! M'apunto a la comprensió mutua! Simplement m'agradaria veure una mica per part dels veins.

LELL FOREVER

9:42 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Forever, hi ha una pila d'avions incleíblement silenciosos. Només te n'adones mirant a l'aire... D'altres foten un soroll brutal. Són xatarres històriques que bramen que no vegis... En qualsevol cas, no ens enganyem. Ja hi ha hagut 2 pinyos a zones habitades. Una en una grua il·legal. D'acord, però i l'altre? Lo del soroll és secundari. Si el soroll fos el problema, estic segur que ja tots els avions s'haguessin silenciat... Aquí lo fotut és que s'estimbin un parell d'avions en un any als edificis i no passi res...
Mira, no és just que parlis d'estadístiques, perquè fas trampa. Una estadística, per definició, és una mitja. Vamos, que els llocs problemàtics comepensen els que no tenen problemes. L'estadística, l'has de fer NOMÉS amb les dades de l'aeroport de Sabadell. Allà moren en mitja en els últims 10 anys una o dos persones per any en maniobres d'aterratge o despegue, i això jo ho trobo molt bèstia! Sobretot perquè l'aeroport està enmig d'on viu/vivim molta gent. Ojito...

8:41 p. m.  
Anonymous Anònim said...

M'alegro que finalment les autoritats pertinents posessin seny i l'aeroport continui obert i actiu, que es com ha de ser.

Jo soc nascut a St. Quirze i a mi no em fa cap nosa l'aeroport, es mes, m'agrada que hi sigui.

A St. Quirze, com a tot arreu, hi ha gent que es queixen, i es queixen per tot!...Els que defensem l'aeroport som moltissims mes, el que pasa es que no en fem de soroll!

5:02 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Ei, anònim, ja que parles en nom del poble, quants "molts més" sou els que voleu l'aeroport? Has fet una enquesta, o què?

A Badia també són molts més els que estan a favor? Passans els teus estudis.

Per cert, has vist com els avions antiincendis passen per sobre de l'autopista?

I ara no em diguis que l'aeroport ja hi era abans, perquè això de la base anti-incendis es una novetat de fa 2 o 3 anys.

Sembla que se't tirin a sobre. Esperem que tots els conductors que circulen a 120 kmh (o més) per l'autopista tinguin sempre la sang freda com fins ara.

No han pogut trobar un lloc menys perillos per fer aterrar aquestes bèsties? A més no em digueu que aquests arribarien planejant a pista en cas d'averia, perquè és evident que necessiten motor fins a última hora, ja que han d'encarar la pista molt baixos, i el motor va força revolucionat.

Apa, cuida't "estadista del poble".

3:03 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Veig que els teus coneixements de física básica son molt limitats, tampoc es ara el moment de explicar-te el coeficient de planeig d'aquestes aeronaus. Només dir-te que el que fan aquests avions i els seus pilots es una feina molt lloable! Si tothom penses només en si mateix com fas tu estaríem arreglats. Álgú ha d'apagar focs no? o potser ets un d'aquests especuladors que cremen els boscos per poder edificar? ... hmmm... tot quadra... tot son interesos oi?

9:22 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Caram, feia temps que no llegia un comentari tan demagog.

A veure, primer de res, mai he dit que els bombers no siguin persones lloables. Si us plau, no insinuis el contrari. La feina dels bombers és indispensable i considero que més val que estiguin a on estan ara que no pas a enlloc. El que he demanat és que busquin un altre emplaçament més segur que no pas un aeroport que registra una o dos morts anuals en operacions d'aterratge/despegue. Que els hidroavions volen més baixos que cap altre avió és irrefutable. I que els motors van més revolucionats que la majoria dels altres, crec que també, tot i que els experts sou vosaltres.

Ho acabes arreglant insinuant que soc un especulador. És el que està de moda, suposo. En comptes d'entrar de debò en el debat, et refugies atacant amb el que diu el manual... És com allò de Batasuna-ETA-AlQaida-Zapatero. Aquí s'hi dona incendiari-antibombers-especulador. Els debats no són tan simples. Hi ha molts matitzos i els que estem en contra de l'aeroport no tenim perquè ser el maligne en persona. Crec que no demano massa.

Per altra banda, és molt fàcil dir "els teus coneixements de física básica son molt limitats", que no pas donar una explicació mínimament raonable.

Una altra cosa que m'ha fet molta gracia, i ja em perdonaràs, és el comentari "coeficient de planeig", que utilitzes gratuitament ja que no expliques res de res. No sé si pretens impresionar-me a mi, als altres lectors, o a tu mateix, però el que és evident és que el comentari no aporta res. És més útil una persona que transmet el que sap, que no pas una que dona la imatge de que en sap. Resumint, tens un bon perfil de comercial en el millor dels sentits :-)

Un bon debat, que suposo que per això està aquest blog, és per donar motius, reflexions, raons, etc.

M'agradaria quie donessis els detalls que coneixes sobre els coeficients de planeig dels hidroavions que ens sobrevolen. Pel que fa a la física, estigues tranquil, que podré seguir-te :-)

5:23 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home